˙·٠•●♥سرزمین رازها♥●•٠·˙

اطلاعاتی در مورد منطقه ی زیبا و رویایی اشکور رحیم آباد


گردو

گردو
گردو در ختی است زیبا وسایه افکن که بعنوان درخت زینتی بکار می رود .این درخت در مناطق معتدل دنیا رشد و پرورش می یابد . گلهای نر و ماده روی یک پایه قرار دارند سنبله گلهای نر بصورت آویخته است ولی گلهای ماده آن بوضع قائم روی شاخه قرار درد .میوه گردو ، گرد و در دارون مغز قرار درد و در فاصله های پدره های نازکی قرار گرفته است . قشری که روی مغز گردو است سبز رنگ و کمی گوشتی می باشد درخت گردو هنگامیکه به سن بیست سالگی می رسد شروع به میوه دادن می کند و بلاترین باروری خود را در سنین پنجاه سالگی درد .از تمام قسمتهای درخت گردو استفاده طبی به عمل می آید .


ترکیبات شیمیایی
مغز گردو دارای چند اسید آلی ، مقدر کمی اسانس ، اگزالات آهک و ویتامینهای A,B,C,D,E می باشد . همچنین مغز گردو دارای مقدر کمی ( 12%) ارسنیک است .برگ درخت گردو دارای 3 درصد اینوژیت ، اسید الاژیک ، اسید گالیک و اسانسی با بوی مخصوص و مقداری پارافین ، تانن ، مواد چرب و املاح معدنی مانند کلسیم ، پتاسیم ، منیزیم، باریم و همچنین کاروتن است .پوسته گوشتدار میوه سبز گردو دارای امولسیون ، قند و اسیدهای آلی مانند اسید سیتریک ، اسید مالیک ، فسفاتها و اگزالات کلسیم است .عصاره برگ درخت گردو خاصیت میکروب کشی و باکتری کشی درد .در صد گرم مغز گردو خام و خشک مواد زیر موجود است:

آب     3/5 گرم
پروتئین     14/8 گرم
مواد چربی     65 گرم
مواد نشاسته ای     13 گرم
کلسیم     100 میلی گرم
فسفر     380 میلی گرم
آهن     3 میلی گرم
سدیم     2 میلی گرم
پتاسیم     50 میلی گرم
ویتامین آ    30 واحد
ویتامین ب 1     0/35 میلی گرم
ویتامین ب 2     0/12 میلی گرم
ویتامین ب 3    1 میلی گرم
ویتامین ث     2 میلی گرم

خواص داروئی:
گردو از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است روغن گردو که از قدیم برای پختن غذاها از آن استفاده می شد است روغنی است به رنگ زرد روشن که دارای طعم مطبوع و ملایم است و باسانی تند (اکسیده ) می شود.

   1. گردو خون ساز و تصفیه کننده خون است.
   2. گردو درمان کننده بیماریهای ریوی است.
   3. گردو مسکن دل پیچه است.
   4. اگر از گردو و عسل  مربا درست کنید برای اشخاص لاغر وتقویت و تحریک نیروی جنسی مفید است.
   5. مربای گردو ملین بوده و آپاندیس را تقویت می کند.
   6. خوردن گردو از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند.
   7. پوست درخت گردو و پوست سبز گردو قابض است.
   8. خوردن گردو برای تقویت جنسی مفید است.
   9. گردو را با انجیر و موز بخورید مقوی حواس و مغز است.
  10. اگر پوست تاز گردو را به دندان و لثه بمالید لثه و دندان را تقویت می کند.
  11. دم کرده برگ درخت گردو برای درمان ورم مفاصل مفید است.
  12. 50گرم برگ گردو را در یک لیتر آبجوش ریخته و بمدت چند دققیه بجوشانید این جوشانده برای شست و شوی زخم ها و التیام انها بسیار مفید است .
  13. دم کرده برگ درخت گردو برای درمان ترشحات زنانه و بیماری سل مفید است.
  14. جوشانده برگ درخت گردو درمان کننده سر درد ، سرمازدگی و بیماریهای پوستی است.
  15. شیره قسمت سبز میوه را اگر چند بار روی زگیل بمالید آنرا از بین می برد.
  16. قسمت سبز و تازه میوه گردو را اگر با آب بجوشانید و موهای خود را با آن رنگ کنید رنگ قهوه ای به مو می دهد .
  17. برگ تازه درخت گردو حشرات موذی مانند بید و ساس را از بین می برد.
  18. اگر زن حامله روزی یک عدد گردو بخورد پس از زایمان پوست شکمش زیبایی خود را حفظ خواهد کرد.
  19. چون گردو دارای مس می باشد بنابراین به جذب آهن در بدن کمک می کند.

طرز استفاده:
گردوی تازه بررنگ سفید با پوست زرد روشن است . مغز گردو را در ظرف سربسته در داخل فریزر نگاهدری کنید تا کهنه نشود .


مضرات :
گردو با داشتن مواد مغذی زیاد غذای بسیار خوبی است ولی نباید در خوردن آن اصراف کرد زیرا زیاده روی آن باعث ورم لوزه و زخم دهان می شود . مخصوصا گردو برای گرم زماج ها خوب نیست و معمولا بهتر است اینگونه افراد بعد از خوردن گردو دهان خود را بشویند و یا انار ترش و یا کمی سکنجبین یا سرکه بخورند . مغز گردو لطیف است و در اثر ماندن کهنه می شود ور نگ آن زرد یا قهو ه ای و طعمش تند می شود و باعث مسمومیت خواهد شد و نباید از آن استفاده شود .

28 / 4 / 1392برچسب:اشکور,محصولات اشکور,گردو,

|
 
فندق

فندق

فندق یکی از محصولات استراتژیک مناطق اشکورات رحیم آباد شهرستان رودسر بوده و۱۵هزار خانوار به کار کشت فندق در این شهرستان مشغول هستند.
شهرستان رودسر از لحاظ تولید سطح زیر کشت فندق در کشور مقام اول را دارد و درصد بالایی فندق کشور در استان گیلان بویژه اشکورات رودسر تولید می‌شود.
کشور ایران مقام ششم تولید فندق جهان را به خود اختصاص داده است.

ارزش تغذیه ای

فندق خواص و ارزش تغذیه ‌ای زیادی دارد، به همین دلیل از بروز خیلی بیماری‌ ها پیشگیری می ‌کند.
در هر ۲۸ گرم فندق که به طور متوسط معادل ۲۰ عدد مغز آن می باشد، ۱۷۶ کالری انرژی نهفته است. این مقدار فندق دارای ۱۷ گرم چربی، ۵ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم پروتئین و حدودا ۲ گرم آب می باشد.
فندق با داشتن روغنی خاص (اسید اولئیک)، پروتئین، کربوهیدرات، بتاسیتوسترول، ویتامین‌ها و املاح ضروری، جایگاه مخصوصی را در بین دیگر آجیل‌ ها باز نموده است.

در ۱۰۰ گرم مغز فندق مواد زیر موجود است:

  • انرژی ۶۲۵ کالری
  • درخت فندق
    آب ۵/۸ گرم
    پروتئین ۱۲/۵ گرم
    مواد نشاسته‌ای ۱۵ گرم
    مواد چرب ۶۰ گرم
    کلسیم ۲۰۰ میلی‌گرم
    فسفر ۳۲۰ میلی‌گرم
    آهن ۳/۵میلی‌گرم
    سدیم ۲ میلی‌گرم
    پتاسیم ۷۰۰ میلی‌گرم
    ویتامین ب ۱ ۰/۵ میلی‌گرم
    ویتامین ب ۳ ۱ میلی‌گرم

بتاسیتوسترول

بتاسیتوسترول که به مقدار زیادی در فندق یافت می ‌شود، اثر فوق‌العاده‌ای در کاهش کلسترول و پیشگیری از سرطان (مخصوصا سرطان سینه و پروستات) دارد.

روغن فندق

فندق غنی از روغن است. در واقع ۶۰ تا ۷۰ درصد فندق از روغن تشکیل شده است.
این ساختار و ترکیب روغنی دارای فواید زیر برای بدن است:
تامین انرژی، تنظیم حرارت، محفاظت در برابر عوامل بیرونی و کمک به گردش ویتامین‌های محلول در چربی.
در روغن فندق، برخی اسیدهای چرب وجود دارند که اعمال مهمی را برای بدن انجام می‌ دهند؛ به عنوان مثال “اسید اولئیک” موجود در روغن فندق از افزایش کلسترول خون پیشگیری می‌کند(کلسترول را به میزان ۲/۲۶درصد کاهش می ‌دهد)، قند خون را تنظیم می ‌کند و آپوپروتئین A-1 را که برای پیشگیری از بروز بیماری ‌های عروق سیاهرگ مفید است، افزایش می ‌دهد(به میزان ۲۵ درصد) و آپوپروتئین B که مضر می ‌باشد را کاهش می ‌دهد(به میزان ۵/۷ درصد).
دیگر اسید چرب مفید در روغن فندق، “اسید لینولئیک” است که به مقدار زیادی در روغن فندق یافت می ‌شود. لینولئیک اسید نقش خیلی مهمی در رشد و سلامت اندام‌ ها دارد.

ویتامین های فندق

فندق یک منبع خوب از ویتامین‌های B1، B2 و B6 است. این ویتامین ‌ها برای حفظ سلامت مغز و خون‌سازی ضروری هستند، مخصوصا برای کودکان در حال رشد.
ویتامین E
ثابت شده است که مصرف ۲۵ تا ۳۰ گرم فندق در روز، تمامی ویتامین E مورد نیاز در روز را تامین می کند و برای پیشگیری از بیماری‌ های عروق سیاهرگ قلبی و سرطان کافی است.
روغن فندق بهترین منبع شناخته شده ویتامین E است که برای سلامت ماهیچه ‌های قلب و دیگر ماهیچه‌ های بدن ضروری است.
این ویتامین همچنین برای عملکرد طبیعی سیستم تولید مثل ضروری می ‌باشد.
ویتامین E از تجزیه و همولیز گلبول ‌های قرمز خون جلوگیری می ‌کند، بنابراین به عنوان نوعی محافظ در برابر کم‌ خونی یا آنمی عمل می کند.
از دیگر فواید ویتامین E که در فندق به وفور یافت می ‌شود، پیشگیری و ممانعت از عوامل ایجاد کننده سرطان می ‌باشد. اگر سرطان قبلا در بدن شکل گرفته باشد، ویتامین E با سلول‌ های سرطانی می‌ جنگد.

املاح فندق

فندق دارای مواد معدنی زیر می باشد:
* کلسیم، که برای رشد استخوان ها و دندان‌ ها ضروری است.
* آهن، که در خون ‌سازی نقش دارد.
* روی، که نقش مهمی در هورمون‌ های جنسی دارد.
* پتاسیم، که برای تحریک سیستم عصبی و عملکرد مناسب عضلات و ماهیچه‌ ها ضروری است.

تحقیقی جدید نشان داده است، افرادی که فندق و یا روغن آن را مصرف می‌ کنند، ۵۰ درصد کمتر از کسانی که هیچ گاه فندق نمی ‌خورند، در معرض خطر مرگ بر اثر حمله ‌های قلبی هستند.

خواص داروئی:

فندق از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است . برگ، شکوفه،‌ گل و پوست آن (مخصوصا پوست ریشه آن) قابض است.
۱) فندق به دلیل اینکه دارای مقدار کمی مواد نشاسته‌ای است و نیز دارای مواد معدنی زیادی مانند کلسیم،‌ پتاسیم، فسفر،‌ منیزیوم، ‌سدیم و آهن است، غذای بسیار خوبی برای مبتلایان به دیابت محسوب می‌شود.
۲) فندق غذای مناسبی برای تقویت بدن و مخصوصا دوره نقاهت است.
۳) فندق مقوی روده‌ها و معده است.
۴) فندق سموم را از بدن خارج می‌سازد.
۵) فندق فشار خون را بالا می‌برد.
۶)خانم‌هائی ‌که در بین دو عادت ماهانه خونریزی دارند برای درمان آن باید جوشانده پوست فندق بخورند.
۷) روغن فندق برای از بین بردن سرفه و درد سینه مفید است.
۸) روغن فندق برای کبد نافع است.
۹) آنهائی‌ که کارهای فکری می‌کنند باید فندق بخورند زیرا بدلیل داشتن فسفر زیاد مغز را تقویت می‌کند.

مضرات :

فندق اگر به مقدار کم خورده شود به هیچوجه مضر نیست ولی افراط در خوردن آن ایجاد نفخ و گاز شکم کرده و حالت تهوع تولید می‌کند. برای جلوگیری از این حالات، آنهائی‌ که سرد مزاج هستند باید فندق را با آب و عسل خورده و گرم مزاجان با سکنجبین بخورند.
لابد با توجه به مواد درونی فندق تا حدودی به خواص آن آگاهی یافته اید. از آنجا که در آن مقدار زیادی فسفر وجودد ارد، برای رشد مغز بسیار مفید است و قوه تفکر و تمرکز را افزایش می دهد. بنابراین بهتر است کودکان را به خوردن آن تشویق کنید. با وجود این که فندق دارای مقداری مواد قندی است، اما برای بیماران مبتلا به مرض قند هیچ ضرری ندارد. طبع آن گرم و خشک است و سبب تقویت روده ها می شود و سموم بدن را دفع می کند. ضمناً برای کاهش فشارخون هم مفید است و افرادی که به افزایش فشارخون مبتلا هستند بهتر است فندق را میل کنند تا از خواص آن بهره مند شوند.
روی مغز فندق غشاء بسیار نازکی وجود دارد که ضداسهال است، در ضمن این غشاء نازک بسیار دیرهضم است. برای جلوگیری از مضرات فندق بهتر است آن را با شکر، عسل و یا انجیر میل کنید. اگر از ریزش مو رنج می برید از آرد فندق و روغن زیتون خمیر مناسبی تهیه و روی پوست سر، ماساژ دهید. فندق را در حد معقول مورد استفاده قرار دهید و از خواص زیاد آن بهره بگیرید.

  

و من ((فندق )) بهترین تقویت کننده مغز هستم!
سوخته مرا اگر طبق دستور بکار برید، بهترین علاج طاسى سر هستم .
روغن من مقوى معده است و اگر آنرا به محل گزیدگى بمالند، زهر را از بین میبرد.
اسم من فندق است ، معرب من ((بندق )) و اعراب مرا ((جلوز)) نامند. یک نوع دیگر من به فندق هندى معروف است و در جنوب ایران ، مخصوصا بلوچستان زیاد است .

فندق هندى تلخ است و تنها مصرف دارویى دارد. خاصیت غذایى من بیشتر از آجیلها است . داراى آهک – فسفر – گوگرد – و پتاسیم بوده ، سرشار از ویتامین هاى آ – د – اف هستم . پنجاه تا شصت درصد مواد روغنى دارم . مقوى معده و دماغ و نیروى شهوانى هستم – بو داده من گواراتر است . چنانچه مرا هنگام گرسنگى میل نمایید مقوى روده ها هستم . قند من براى مبتلایان به مرض قند نه تنها مضر نیست بلکه مفید است . روغن من در عطرسازى و تغذیه مصرف مى شود. من بهترین مقوى مغز بوده و جوهر دماغ را زیاد مى کنم ، و براى نیروى تفکر و تعقل غذاى خوبى هستم . خوردن من با انجیر بعد از طعام ، پادزهر سموم است و جهت گزیدن عقرب نافع است . ۵/۷ گرم من با عسل جهت سرفه کهنه مفید بوده و اخلاط سینه و ریه را خارج مى کند. بو داده من با کمى فلفل جهت نزله تجویز شده است . ضماد سوخته من با پوست و پیه خوک جهت طاسى سودمند است ، و باعث روییدن موى صورت جوانان و اشخاص کوسه مى گردد. اگر به بچه هاى زاغ و سرخ مو علاقه ندارید و نوزاد شما با این شرایط به دنیا آمد کافى است فندق را با روغن زیتون ساییده و بر محل تلاقى استخوان جلو سر با استخوان عقب سر نوزاد بمالید و این عمل را مداومت دهید تا رنگ موى نوزاد برگردد و سیاه چشم و سیاه موى گردد و این که گفته اند نگاه داشتن من با خود مانع گزیدن عقرب است به هیچ وجه صحیح نیست . فقط مالیدن روغن من جهت درمان گزیدن عقرب و رطیل نافع است .
فندق هندى
من فندق تلخ هستم ، که در جنوب ایران مخصوصا بلوچستان زیاد به عمل مى آیم . مقوى معده و دستگاه گوارش و اعصاب بوده ، پادزهر سموم مى باشم . خوردن یک مثقال من جهت گزیدن مار و عقرب و رطیل نافع است ، و براى درمان تب راجعه و اسهال تجویز شده ام .
اگر میوه مرا با آب بمالند تا کف کند، جهت سر درد و درد شقیقه نافع بوده ، و براى لغوه و فلج مفید است ، بخور میوه من جهت جنون و استسقاى دماغ اطفال (ام الصبیان ) تجویز شده است . ضماد مغز من با سرکه جهت خنازیر سودبخش است . خوردن جوشانده ى دو مثقال ریشه درخت من ، جهت ذات الجنب و سرفه و تنگى نفس سودمند مى باشد. حمول مغز من جهت اخراج جنین و بند آمدن قاعدگى زنان نافع است ، و یک مثقال آن جهت درد رحم مفید مى باشد، مقدار خوراک من از نیم مثقال تا دو مثقال است ، و چون در هر مثقال آن یک گرم ((محموده )) مخلوط کنند، در معالجه اسهال اثر فورى دارد.

23 / 4 / 1392برچسب:محصولات اشکور,فندق,

|
 
سنبل الطیب

سنبل‌الطیب

این گیاه اعصاب را آرام می‌كند و ضدسرگیجه و تپش قلب است. كسانی كه به خوردن قرص‌های شیمیایی آرام‌بخش عادت كرده‌اند بهتر است به سراغ سنبل‌الطیب بروند. این گیاه ضد صرع، ضد تشنج، معرق، ادرارآور، اشتها‌آور، مقوی قلب، ضددلهره و استرس بوده و سردردهای یكطرفه، اختلالات زمان یائسگی، سكسكه‌های مداوم، بی‌خوابی، خستگی و بیماری‌هایی را كه منشأ عصبی داشته باشند، تسكین می‌دهد.

این گیاه نیز گونه‌های زیادی داشته و انواع وحشی آن خاصیت بیشتری نسبت به پرورش یافته آن دارند و معمولا در دامنه كوه‌های البرز یافت می‌شود.

جلوگیری از سفید شدن مو

سنبل‌الطیب به دلیل دارا بودن منگنز از سفید شدن مو جلوگیری می‌كند و شستن چشم‌ با جوشانده آن سرخی چشم را از بین می‌برد و مقوی معده و كبد است.

گربه‌ها این گیاه دارویی را بی‌اندازه دوست دارند و به خاطر خوردن آن بی‌قرار می‌شوند به همین دلیل این گیاه علف گربه نیز نامیده می‌شود. این گیاه در عطاری‌ها به فروش می‌رسد و مصرف بیش از اندازه و طولانی‌مدت آن می‌تواند باعث ضعف چشم و گوش شود.

متخصصان طب گیاهی توصیه می كنند برای استفاده از خواص درمانی گل گاو زبان و سنبل الطیب بویژه ایجاد آرامش و نشاط حداقل هفته ای 3 بار این دو گیاه را دم كرده و به جای چای نوش جان كنید.

22 / 4 / 1392برچسب:محصولات اشکور,سنبل الطیب,

|
 
گل کاوزبان

گل گاوزبان

گاوزبان گیاهی است علفی و یکساله که ارتفاع ساقه آن تا ۶۰ سانتیمتر می‌رسد ساقه آن شیاردار و خاردار می‌باشد. برگ‌های این گیاه ساده و پوشیده از تارهای خشن است. گلهای آن به رنگ آبی، سفید و بنفش می‌باشد.

گاوزبان احتمالا از شمال آفریقا به نواحی دیگر راه یافته و امروزه در منطقه مدیترانه، نواحی شمال آفریقا و قسمت‌هایی از خاورمیانه مثل کشورمان كه اغلب در دامنه كوه‌های البرز می‌روید و در حال حاضر نیز به شكل صنعتی كشت می‌شود. این گیاه دارای گونه‌های زیادی است و به دلیل خواص دارویی فراوان و گل‌های زیبا، بسیاری از خانواده‌ها آن را در باغچه‌هایشان می‌كارند. برگ‌ها و گل‌ها بخش‌های مصرفی این گیاه را تشكیل می‌دهند. گل‌گاوزبان به دلیل دارا بودن مقادیر چشمگیر پتاسیم و كلسیم بسیار ادرارآور بوده و با تحریك بدن، تبادلات سلولی را تنظیم و سیستم اعصاب را آرام و برای درمان ناراحتی‌های اعصاب به كار می‌رود.

گاوزبان گیاهی مقاوم به شوری است که قادر به جذب یون‌های سدیم، کلر، پتاسیم، کلسیم و منیزیم از خاک می‌باشد و می‌توان از این گیاه برای خارج ساختن این یون‌ها از خاک و اصلاح خاک‌های شور و قلیا استفاده کرد

خواص داروئی گل‌گاوزبان

بر اساس کتاب قانون بوعلی سینا:(قانون در طب انتشارات صداوسیما صفحه ۲۰۲) مزاج:گرمیش نزدیک به اعتدال است و کمی به سوی گرمی گرایش دارد، در آخر اول رطوبتی دارد. خوزی گفته‌است در آخر دوم سرد و تر است و این نظریه از راستی دور است.

گل گاو زبان و برگ‌های آن تصفیه کننده خون است.

آرام کننده اعصاب است.

عرق آور است.

ادرار آور است.

کلیه‌ها را تقویت می‌کند. 

سرماخوردگی را برطرف می‌کند. 

برای از بین بردن سرفه از دم کرده گل گاو زبان استفاده کنید.

در درمان برونشیت موثر است.

بی اختیاری دفع ادرار را درمان می‌کند.

التهاب و ورم کلیه را درمان می‌کند.

در درمان بیماری سرخک و مخملک مفید است.

ضماد برگ‌های گاو زبان برای رفع ورم موثر است.

برگهای گاوز بان را بپزید و مانند اسفناج از آن استفاده کنید.

برگهای تازه گل گاو زبان دارای مقدر زیادی ویتامین C می‌باشد و در بعضی از کشورها آنرا داخل سالاد می‌ریزند.

این گیاه درمان خوبی برای فلاش بک زدن‌های متوالی در زندگیست

نحوه استفاده از گل گاوزبان

به صورت دم کرده مصرف می‌شود و برخی مقداری فندق هم با آن مصرف می‌کنند

فواید یک فنجان گل گاوزبان

این روزها برخی افراد از استرس، اضطراب، اختلال در تمركز، كم‌خوابی یا بی‌خوابی ناشی از تغییر فصل رنج می‌برند. بروز این علائم حتی به میزان ناچیز می‌تواند سلامت روح و روان را تحت تاثیر قرار داده و عملكرد طبیعی مغز را مختل كند. 

جوشانده و دم‌كرده این گیاه حواس پنجگانه را تقویت كرده و بسیار نشاط‌آور، بازكننده رنگ رخسار، كاهنده غم و اندوه و ضد وحشت و اضطراب است و می‌تواند حواس‌پرتی را رفع و تنگی نفس ناشی از آشفتگی ذهنی را بهبود بخشد.

خواص ضد سرطانی

منیزیم موجود در گل‌گاوزبان ضدسرطان بوده و به دلیل دارا بودن «آلكوالویید» می‌تواند ضد حساسیت، ضد‌روماتیسم و ضد التهاب باشد.این گیاه باعث كاهش تب در بیماری‌هایی چون سرخك، مخملك، آبله و كهیر می‌شود.

 در برخی كشورها برگ‌های تازه گل‌گاوزبان را به علت داشتن مقادیری ویتامین C داخل سالاد می‌ریزند. گل‌های تازه این گیاه نیز بویی شبیه خیار دارد و وقتی در آب خیسانده شود و با آب‌لیمو و شكر مخلوط شود، مصرف آن برای روزهای گرم بسیار نشاط‌انگیز و خنك‌كننده است.

تصفیه‌كننده خون

گل‌گاوزبان علاوه بر خواص درمانی فوق تصفیه‌كننده‌خون، ضداسپاسم، محرك غدد آدرنال، مقوی قلب و عروق، نرم‌كننده مجاری تنفسی، خلط‌آور، شیرافزا و مسهل بوده، ولی به دلیل دارا بودن آلكوالویید برای زنان باردار و كودكان مضر است.

 

دم‌كرده گل‌گاوزبان به همراه سنبل‌الطیب و لیموعمانی یك نوشیدنی نشاط‌آور و آرام‌بخش است كه استفاده از آن به جای چای و قهوه در مجالس عزاداری برای ایجاد آرامش درونی توصیه می‌شود.

22 / 4 / 1392برچسب:محصولات اشکور,گل کاوزبان,

|
 


همیشه با کسی درد دل کنید که دو چیز داشته باشد...!!! یکی درد دیگری دل


$~*~$~*~$~*اشکور*~$~*~$~*~$
معرفی اشکور
عکس هایی از اشکور
محصولات اشکور
داستان ها و افسانه های اشکور
جاذبه های زیارتی و سیاحتی اشکور
عجایب هفتگانه اشکور
تقسیمات و جمعیت اشکور
غذا های گیلانی
مطالب مفید برای اشکوری ها
آدرس تمامی وب هایی که به اشکور مربوط میشود
___________________________________
$~*~$~*~$~*عجایب*~$~*~$~*~$
عجیب ترین مرگ ها
عجیب ترین طلاق ها
عجیب ترین قوانین دنیا
عجیب ترین ازدواج ها
عجایب هفت گانه
___________________________________
$~*~$~*~$~*حیوانات*~$~*~$~*~$
تصاویر زیبا از دنیای حیوانات
حیوانات در حال انقراض
___________________________________
$~*~$~*~$~*عکس*~$~*~$~*~$
احساسی
___________________________________
$~*~$~*~$~*سرگرمی*~$~*~$~*~$
خطای دید
طنز
لیست کامل ضرب المثل های ایرانی
سوپرایز
حیوان روز تولد
روانشناسی سازها
___________________________________
$~*~$~*~$~*داستانک*~$~*~$~*~$
داستان های زیبا,پندآموز,عاشقانه,عارفانه
___________________________________
$~*~$~*~$~*بخوانید و بدانید*~$~*~$~*~$
بهترین زمان برای ازدواج

 

~*$*~ یاسین ~*$*~

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرزمین رازها و آدرس eshkevar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فروش لایک گوگل
سامانه پيامك رايگان اس ام اس
دخترررررررر...رو عشقه
اسلام ، یگانه مکتب منجی بشریت
آداب ازدواج
فقط چند لحظه به من فکــر کن
قضاوت
دخمل خوب
رویای خیس
گل مریم
جاویدان
بغض..... (به خاطر دل خودم)
استقلال.تاج کبیر اسیا
کاغذ مچاله
نمکدون
ملکه جنوب
دخترونه
{جایی برای احساس}
دانلود و سرگرمی
**فتوبلاگ**
⎝⓿⏝⓿⎠ AREZO ⎝⓿⏝⓿⎠
عاشقانه
مطالب آموزشی درباره شطرنج
جهانگرد خاص
سرپناه عشاق
پاسخ به شبهات دینی
یه وبلاگ باحال دانشجویی
معمار کوچولو
خورسید شیعه
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

 

 

او به تو مي انديشد....
کودکانه بباز....
چه کردی...
خوش شانسي؟ بد شانسي؟ کسي چه مي‌داند؟
بازی....
درخت خشک ...
به سلامتی ....
یادم باشد ....
عکس هایی از یاسین (مختص دوستان نزدیک)
چراغ همسایه ....
با حسین بودن ...
زیبایی افکار ...
اعتماد ...
سکوت ...
صدای قلب ....
انسانیت ....
آموزش انسانیت+عکس
دلم غرق آرزوست ...
روانشناسی سازها
حیوان روز تولد
بهترین زمان برای ازدواج
فقط خدا ...
من به آن محتاجم ...
کشتی گیله مردی
آدمیت ...
عاشقترین مرد دنیا ...
نامه عارفانه مادری به دخترش
چنگیز خان مغول و شاهین پرنده
خدا میبیند ...
خدایا کمکم کن ...
دروغ ...
آشنای غریب ...
بزرگ شدن ...
سکوت موریانه ...
توبه
آدرس تمامی وب هایی که به اشکور مربوط میشود
زیادی صاف بودم ...
وفادار ...
باور یک عشق
خدایا مدارا کن ...
خدا عاشقته
عشق پنهان
گفتگو با خدا
دلتنگم ...
نکات جالب برای ازدواج در سنین مختلف!!!
آموزش جالب و تضمینی برای اذیت کردن دیگران
شب امتحان در خوابگاه دختران و پسران
تفاوت گفتاری پسر و دختر در پای تلفن
دخترها و زن هارو بیشتر بشناسیم!!!
حیوانات در حال انقراض 4

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی